Friday, March 28, 2008

Kenapa Khairy???


Hari ini, di Universiti Malaya, saya sempat berbual dengan beberapa kawan lama saya, mereka yang 10 atau 11 tahun lalu, sama-sama belajar di fakulti undang-undang di Universiti Malaya.

Saya sempat bertanya kepada mereka satu soalan yang sudah lama saya pendamkan, pertanyaan saya adalah:-

Kenapa orang-orang membenci Khairy? Kenapa? Apakah kita mempunyai sebab yang konkrit untuk membenci personaliti ini?, walaupun pada hakikatnya, saya sendiri tidak menyukai personaliti ini langsung...

Namun terkadang saya memikirkan "Apakah saya mempunyai sebab-sebab yang konkrit untuk membenci personaliti ini?" saya sendiri gagal menjawabnya...pun begitu saya sendiri "MEMBENCI DIA"...

Kenapa saya mesti ada sebab untuk membenci Khairy? Atau, apakah cukup dengan cerita-cerita yang tersebar di sana-sini tentangnya dirinya, lalu saya mempercayai cerita-cerita itu dan terus membencinya?

Mahathir juga pernah dibenci dengan teruk, sehingga digelar "maha" itu dan "maha" ini

Anwar Ibrahim sehingga sekarang pun dibenci ramai ahli UMNO?

Tentu ada sebabnya. Mengapa?

Kebencian saya terhadap perkara-perkara lain, mampu saya nyatakan sebab-sebabnya yang konkrit. Tapi kebencian saya pada Khairy, tahu-tahu benci saja...

Namun sebagai manusia, jika kita dibenci dan orang-orang tidak tahu mengapa mereka membenci kita, maka saya rasa, itulah kebencian yang paling tinggi tahapnya benci "Tahap Dewa".

Walaubagaimana pun sekali dalam hidup saya, saya ingin sekali "mengetahui kenapa saya begitu
MEMBENCI Khairy.